dinsdag 7 november 2017

Dahlia


Hoi allemaal,

Vandaag weer een leuk kaartje van mijn hand. Ik ben bezig geweest deze keer voor een verjaardagskaartje.

Today a new card that I made. This time I was working on a birthdaycard.






Voor de kenners, ik heb inderdaad weer gekozen voor een Dutch Doobadoo mal. Deze keer de Card Art mal Butterfly.
De mal heb ik eerst op wit cardstock overgetrokken met potlood. Deze uitgeknipt en alvast gevouwen. Daarna ben ik gaan zoeken naar papier wat bij mijn plaatje paste. Na lang zoeken kwam ik op een oude blok van Stampin'Up! en een stuk design papier wat ik ooit eens in een goody bag gekregen heb. Om het niet te paars te maken heb ik op de zijstukken een witte strook gemaakt. Hierdoor kon ik ook makkelijker een tekst er op zetten en had ik plek voor een stempel. Afmetingen gewoon een beetje geschat. Alle stukjes papier heb ik beinkt met paarse paarlemoer inkt. Deze zelfde inkt heb ik ook gebruikt bij de stempels Proficiat en Veel liefs. Deze komen van Noor! Design en heet Bannerteksten. Hierop staan verschillende leuke teksten. Aan de randen van het plaatje nog 2 bloementjes met daarin een pareltje met de pearl pen van Dutch Doobadoo. Op de voorkant heb ik gekozen om bloemen, strikje en andere embellishments te plakken. Een lintje om alles dicht te maken maakt het project af.

For those who knows the brand I've been working again with Dutch Doobadoo. This time is was the Card Art Betterfly. I made the base out of white cardstock, cut it out and folded it the right way. After I did the base I started to search for the right color paper that would match my colored stamp. After searching for a while I came across my old Stampin'Up! design paper and some gifted paper. I used both. In the middle I tried to keep the purple down so I added some white bars. This way I could add some stamps and text. All the paper is been inked with purple pearl ink. The same ink I used for the text stamps. The stamps are from Noor! design and the whole set is in Dutch. On the edges of the stamp I added 2 flowers. The center of them is made with a pearl pen. On the frond I added some flowers and other embellishments. A nice ribbon to finish it all up and to make it able to close the card.





Dan nog een beetje info over de stempel die ik gebruikt heb. Deze is van Aurora Wings en heet Dahlia Sprite. Ik heb voor deze stempel gekozen omdat de ontvanger de bloem Dahlia erg mooi vind en voor haar een betekenis heeft. Hopelijk heb ik door mijn manier van kleuren toch de bloem eer gedaan.

At last a bit more information about the stamp I used. Its a digi stamp from Aurora Wings and it is called Dahlia Sprite. The reason I choose this stamp was because the person who will receive it really likes Dahlia's and they have a special meaning for her. So I hope I did the flower right in my coloring.

Ik hoop dat jullie allemaal weer genoten hebben en inspiratie hebben opgedaan.

Hope you all enjoyed the card and got inspired.


Liefs Melanie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten